MEKASIH SEMUA :,

Sep 17, 2010

first time beraya di rumah sendiri...

Agak lama entry aku menyepi kan..
dah ari raya ke 8 baru la muncul kembali..
sibuk beraya punya pasal la katakan...
ye la kejap ke seremban..
pas2 balik temerloh...
pas2 ke seremban balik...
last2 semalam baru la beraya di rumah sendiri..

pagi-pagi buta dah sibuk nak gantung langsir baru..
isi kuih raya dlm balang baru....
kemas umah..mop lantai lg..
 (tinggal umah lama sgt habis semua berhabuk)

tgh ari 2 membe papa cal nak dtg beraya kat umah..
mujur la dah siap2 beli bahan stanby...
aku pon bertungkus lumus masak kuah kacang ngan nasik impit segera...
dah la baru first time cuba buat...mujur la jadik...hehhehhe...

petang 2 membe adik aku lak datang umah....
layan lgi tetamu..
ni la first time rasa org datang beraya kat umah sendiri..
seronok gak bila ramai yg datang...
walau letih sikit...tapi mcm puas aty je...

ye la..selama ni waktu bujang org datang kat umah mak je..
tak sama rasa cam kat umah sendiri (boleh plak ye..)
duk umah bujang mana la ada kuih raya nye..
org nak dtg pon takut kot..hehhehee....


menu raya : nasik impit+serunding daging+kuah kacang


kuih raya semua dah siap diisi dlm balang...

 
p/s : kepada semua kengkawan meh la jemput datang beraya kat umah aku..apepon call dulu tau

0 ulasan:

Post a Comment





 

lurve !n he@rt. Design By: jaja gara