MEKASIH SEMUA :,

Dec 1, 2010

tahun 1986 pelik...nape yer???

entry kali ni...
pasal isu tgh2 no i/c...
 insan2 yang lahir pada tahun 1986....

kalau diperhatikan...
mesti lain daripada yg lain..
special la skit...
kenapa ye???

insan2 tu termasuk la aku sendiri...
pegi mana2 atau wat urusan aper2 pon...
mesti akan ada tanya aku lahir kat mana...
xkurangnye jugakla ada yg kata aku pendatang haram...

sorry wokeh!!!
pendatang xde i/c ye....
kuang..kuang..kuang...

berbalik semula pada hal tadi...
aku ni lahir kat selangor.. 
so biasanya tgh2 i/c tu mestilah 10 kan...
tapi aku punya 43... 
mau x dipertikaikan...
kesian kan...

Tapi paling latest..
ada la sorang makcik ni komplen kat radio..
katanya..dia nak serahkan tanah pada sorang ank dia yg no i/c nye 43...

tapi pej. tanah reject..
sebab anak selangor je yang layak 
(maknanya yg tgh2 i/c nya 10 la)....
so skunk kitaorg anak aper..

bongekkk!!!!

pelik2x...
so disebabkan agak xpuas aty...
aku dh research sikit..
tapi xtau la sahih ke x...

diorg kata mybe kelahiran yang tinggi pada tahun 1986....
yg menyebabkan JPN menggunakan kod negeri yang lain...

tapi memang ade kod negeri selangor 43 selain dari 10...
tapi nape la certain org je yang dapat...
dan tahun 1986 jugak yang digunakan...

ermm...xkisahlah...
tapi yang penting jgn nafikan hak org lain...
hua...huaa...hua....


p/s : untuk kepastian layari http://www.jpn.gov.my/kodnegeri

0 ulasan:

Post a Comment





 

lurve !n he@rt. Design By: jaja gara